Acte necesare pentru inchirierea locuintei in regim hotelier: Ghid practic

Acte necesare pentru inchirierea locuintei in regim hotelier: Ghid practic

22 Septembrie 2020
7 min de citit

Datorita cererii crescute de locuinte prin inchiriere, in ultimii ani a luat amploare fenomenul inchirierii imobilelor in regim hotelier. La inceput, aceasta piata a aparut ca raspuns la nevoia celor care calatoreau in scopuri de business, urmand mai apoi sa se generalizeze. 

 

In ziua de azi, atat oamenii de afaceri, cat si turistii considera ca tarifele practicate de hoteluri si pensiuni sunt prea mari pentru ceea ce ofera. Asadar, acestia cauta o alternativa mai ieftina. Inchirierea locuintelor in regim hotelier este un sistem ce satisface nevoia unui loc de cazare la un pret accesibil.

 

Ai o garsoniera, un apartament sau o casa pe care vrei sa o inchiriezi? Atunci afla din articolul prezent care sunt actele necesare pentru inchirierea locuintei in regim hotelier si tine cont de sfaturile practice pentru a-ti transforma resedinta intr-un business de succes!

 

Cat de profitabila este inchirierea locuintei in regim hotelier?

Inchirierea in regim hotelier este o afacere care ajuta proprietarii sa-si amortizeze investitia de trei-patru ori mai rapid decat daca ar alege sa-si inchirieze locuinta pe termen lung. Castigurile sunt considerabile, variind destul de mult in functie de localizarea imobilului, tipul acestuia, amenajare, dotari si implicarea proprietarului.

 

De exemplu, pentru o locuinta pozitionata intr-o zona turistica, precum Centrul Vechi al orasului sau un spatiu bogat in obiective turistice, in apropierea partiei sau plajei, cu siguranta te vei bucura de venituri considerabile all-season. Garsonierele si apartamentele cu doua camere care sunt usor accesibile si situate central se numara printre cele mai profitabile tipuri de locuinte pentru inchirierea in regim hotelier. 

 

Imobilele cu trei sau mai multe camere au de regula un grad mai redus de ocupare, iar investitia (achizitie, amenajare, intretinere) necesita un efort financiar mai mare. Cu toate acestea, daca vei renova si moderniza spatiul conform cerintelor regasite pe piata, vei oferi un pret competitiv si, nu il ultimul rand, ii vei face reclama apartamentului atat online, cat si fizic, vei avea succes!

 

Cadrul legal pentru inchirierea imobilelor in regim hotelier

Pentru confort, siguranta si afacere de succes pe termen lung este indicat sa faci lucrurile in mod legal, cu documentele si actele necesare atat pentru partea juridica, dar si pentru ca resedinta ta sa fie protejata impotriva chiriasilor indezirabili. Mai mult, vei intalni antreprenori sau persoane care vor dori sa deconteze suma alocata pe inchirierea imobilului.

 

Deschide-ti o un SRL sau un PFA - persoana fizica autorizata, pentru a putea indeplini toate cerintele legale. Indiferent de caz, vei avea nevoie de o autorizatie de turism, un certificat de clasificare pe care-l vei obtine de la Autoritatea Nationala de Turism, aceasta poate avea pana la trei stele. 

 

Documentele vor fi obtinute in urma unei inspectii. Alaturi de acestea vei avea nevoie, bineinteles, de toate actele din care rezulta ca tu esti proprietarul locuintei respective. Din punct de vedere legal, inchirierea unei resedinte in regim hotelier nu poate fi utilizata mai mult de 30 de zile pe an, fara a detine o autorizatie de turism, obtinuta de la institutia mai sus mentionata.

 

Colaborarea cu o firma terta

Daca timpul nu iti permite sa te ocupi de amenajarea si de gazduirea turistilor, atunci poti colabora cu o firma de turism sau cu o agentie imobiliara. Vei putea face contract pe termen lung, iar lunar vei primi o anumita suma de bani din chiria stabilita in prealabil. Este o metoda des intalnita in tarile din centrul si vestul Europei. 

 

Tine minte ca in functie de serviciile oferite de agentie, va trebui ca din suma totala pe chirie sa platesti un comision. Acesta poate porni de la 10% si pana la 40%. Serviciile includ administrarea resedintei, promovarea, check-in-ul si check-out-ul, curatenia, mentenanta, relatia cu clientii etc.

 Acte necesare pentru inchirierea locuintei in regim hotelier: Ghid practic

Sursa foto: https://www.pexels.com

 

Cum sa-ti transformi locuinta intr-o afacere

Inchirierea unei locuinte poate aduce venit pe perioade medii si indelungate de timp, insa la inceput va fi necesar sa investesti in reparatia, amenajarea si modernizarea locuintei. Astfel, pentru a crea ambientul perfect pentru viitorii chiriasi in regim hotelier, iata cateva aspecte de care sa tii cont. Vei putea transforma locuinta intr-o afacere sustenabila numaidecat!

 

Bugetul disponibil 

Renovarea si modernizarea locuintei depinde de 

 

Localizarea ideala

In orasele mari, cu potential turistic si de afaceri, cele mai cautate apartamente pentru inchiriere in regim hotelier sunt de obicei cele situate in zonele centrale, usor accesibile, ce concureaza cu localizarea hotelurilor si a pensiunilor. Este ideal ca locuinta sa fie aproape de mijloacele de transport in comun, restaurante, cafenele, magazine si puncte de atractie. 

 

In cazul in care beneficiezi deja de un imobil, iar acesta se afla intr-o zona periferica, nu iti face probleme! Ofera cele mai bune oferte de pret, facilitatile si serviciile momentului, ospitalitate si intelegere pe toata perioada sederii si, nu in ultimul rand, un spatiu curat, ingrijit si primitor in care oaspetii se vor simti intotdeauna ca in vacanta! 

 

Amenajarea si facilitatile disponibile in imobil

Atunci cand amenajezi imobilul pentru a-l inchiria in regim hotelier tine minte ca cei carora li se adreseaza acest tip de proprietate isi doresc sa gaseasca un apartament curat, securizat, bine intretinut, cu aer proaspat si toate dotarile necesare.

 

Printre cele mai importante utilitati de care oaspetii au nevoie pentru a se bucura de confort sunt:

  • Interfonul - acesta este esential pentru siguranta si confortul turistilor. Vei putea alege intre un interfon audio - prin care locatarii comunica audio cu cei din exterior sau videointerfon - ideal pentru cei care doresc sa-i vada pe cei care sunt la intrarea in imobil;

  • Sistem de climatizare - fie centrala termica pentru incalzirea locuintei si a apei menajere, fie aer conditionat;

  • Internet Wi-Fi;

  • Televizor;

  • Electrocasnice - cuptor cu microunde, aragaz, frigider, congelator, fier de calcat, aparat de facut cafea si ceai, uscator de par;

  • Accesorii bucatarie si casa - tacamuri, vesela, lenjerii si prosoape curate;

  • Consumabile -  sampon, sapun, cafea, ceai etc.

 

Promovarea locuintei

In cazul in care nu colaborezi cu o agentie de turism sau una imobiliara, este important sa ai zilnic prezenta in online si social media: Facebook, Instagram, TikTok etc. Mai sunt, de asemenea, alte platforme de home sharing, AirBnB sau Booking.com care te vor ajuta sa atragi oaspeti din alte locuri ale lumii, iar la nivel local poti pune site-uri de publicitate, precum olx.ro, publi24.ro, turistinfo.ro, lajumate.ro etc. 

 

Daca vrei sa te bucuri de clienti pe intreaga perioada a anului, iar locuinta ta sa nu fie niciodata goala, atunci creeaza-ti un site personal in care postezi imagini cu apartamentul, recenziile oferite de clienti, videoclipuri si alte facilitati, dispozitive si elemente care atrag.

 

Inainte de a inchiria in regim hotelier resedinta ta, asigura-te ca ai toate actele necesare. Amenajeaza modern si practic apartamentul sau casa, astfel incat oaspetii din toate categoriile: turisti sau persoane business sa se bucure de confort, siguranta si intimitate pe perioada sederii la tine in locuinta. Tine cont de sfaturile oferite si creeaza o afacere sustenabila, cu venit pasiv si convenient pentru toata perioada anului!

 

Punand in aplicare sfaturile din acest ghid, poti incepe sa-ti pregatesti locuinta pentru inchirierea in regim hotelier. Mult succes!




 
Share-uieste articolul: